lørdag 23. oktober 2010

Utleiers marked

Boligjakt er slitsomt. Av og til går jeg inn på Blocket og ser bare for å fryde meg over at det ikke er min tur akkurat nå. Mange leier bare ut til vegetarianere. Denne var spesielt ærlig og brysk:
 
"En sliten och liten, men smått charmig etta med högt i tak uthyres omöblerad i andra hand i ett år. (...) Det är en liten lght (30 kvadrat), så passar enbart till en person. (då många har frågat kan jag garantera att det bara finns utrymme för en, ja). Slitna golv (trägolv i hall och allrum och plastmatta i kök). (...) Du som har chans till detta andrahandskontrakt är städad, tystlåten, stör ej grannar, respekterar andras tvätt-tider och betalar hyra till mig senast den 25:e varje månad. Inga studenter. (Nej tyvärr, inga studenter är ett måste från min sida).

Skicka dina skriftliga referenser från arbete, tidigare hyresvärd, samt om du kan komma på andra som kan gå till god för att du kommer att vara en bekymmerslös hyresgäst.

OBS: då jag bara har haft annonsen ute i ett par timmar och redan har drygt 200 sökande på annonsen, samt att jag förstod att det inte gick att bifoga några referenser till denna svarssida, har jag skapat ett mailkonto enbart för denna lägenhets skull. (...)
 
OBS igen: Skriftliga referenser är ett måste! Har tyvärr inte tiden att ringa runt till angivna nummer.

Kommer enbart att svara folk som skickat mig godtagbara skriftliga referenser. Till dessa skickar jag givetvis bilder på lägenheten. Kommer därefter välja ett urval som får komma på visning.

Endast mail, för stort intresse för att sitta fastbunden vid telefon.

Lycka till!"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar