fredag 11. desember 2009

Hur du imponerar på besökare


Hur du imponerar på besökare, originally uploaded by suzanotsjka.
Noen bøker får man med på kjøpet når man leier leilighet. Jeg fikk FLYTTA HEMIFRÅN BOKEN. Enten er det andre særskrivingsregler på svensk enn på norsk, eller så er dette en litt trashy utgivelse, i vilket fall som helst har jeg hatt fine stunder med dette kræsjkurset i alt fra hvordan man finner noen å bo sammen med til hvilke planter som er spesielt seiglivede, og videre til hvor ofte man må vaske, hva man kan spise når man må lage maten selv, samt etikette for uerfarne verter og vertinner, osv. Men det beste kapittelet er det om hvordan man imponerer folk som kommer på besøk, og det er fortrinnsvis med bøker og vin, men "satsa på kvalitet, inte kvantitet." Lykke til!

4 kommentarer:

  1. Å Gud. Fins denne boka på ordentlig? Fantastisk :)

    SvarSlett
  2. Den fins og har flere nyttige tips til hvordan man kan unngå skille seg ut i mengden :-)

    SvarSlett
  3. Mi venninne Vera jobba i bokhandel, og fikk flere ganger forespørsel av folk (sikkert "fine" eller i hvert fall med nok penger)om å innrede bokhyllene deres med bøker man "burde ha". Litt sånn "det som tar seg fint ut i hylla."

    SvarSlett
  4. Men jeg som flytter hele tiden kunne faktisk gjerne tenke meg noen tips om hvilke 20 bøker som er må-ha-med-seg overalt og alltid, men da mer i retning av "du trenger kokebok, atlas og leksikon" enn "du trenger Sofies verden". Men alvor til side: "fra lyrikk til erotikk" - den oppstillingen av motsatte ytterligheter liker jeg.

    SvarSlett