tirsdag 10. august 2010

Det er høst, det er høst, og Russland brenner


Russisk tv online, originally uploaded by suzanotsjka.
Sødmen har forlatt vannmelonene, som igjen har forlatt matbutikkene. Det er flere uker siden den varme natta da jeg så to strippere sitte og røyke, nakne og matte, i døråpningen på Maxim på Andra långgatan. Hele denne uka regner det i Gøteborg, og det er umulig å dra på telttur, mens Russland brenner og brenner. I kveld har jeg lest to måneder av bloggen til en fjorten år gammel jente fra Alta, samt bladd og bladd i Gennadij Ajgis Samtale på avstand, som om trekvart år kommer til å ha norske klær. Om fire dager flytter jeg, ti minutter bort i gata. Jeg kommer til å savne Masthuggstorget.

Bildet er fra smotritv.com. Der kan man se masse russisk tv helt gratis. Jeg så en film som endte med at den lamme gutten reiser seg fra rullestolen idet de skilte foreldrene inngår forlovelse. Faren som sviktet må flytte til USA alene. Jeg skal også snart til USA - for aller første gang. Sommerferie i september... Som å ha spart lørdagsgodtet helt til mandag og lange det i seg i statusfeltet på Facebook, til misunnelige søstre og brødres forargelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar