torsdag 21. april 2011

Blog award!

Jeg har fått Anes blog award og benytter anledningen til å ta stilling til en del spørsmål:

1. PØLSE ELLER HAMBURGER: For meg er det hamburgeren som går av med seieren her, selv om jeg også liker pølser.

2. GOSPEL ELLER HARDROCK: Korsang gjør meg alltid glad, og siden jeg har gått i barnegospelkor, velger jeg meg gospel.

3. FOX ELLER NOX: Jeg liker begge deler og kjøper sjelden den ene uten også å kjøpe den andre. Først en Fox for å sprite opp i munnhulen, og så en Nox for å nøytralisere. Men jeg liker nok Nox best, siden den smaker lakris, og sitron alltid minner meg litt om fransk medisin, som alltid har en bismak av sitron for å øke forbruket.

4. CAROLA ELLER SISSEL: Å bo i Sverige gjør meg mer patriotisk, så hvis jeg nå hører Sissel Kyrkjebøs stemme runge ut over Liseberg, forteller jeg begeistret sidemannen at hun er norsk.

5. HARRY POTTER ELLER TWILIGHT: Jeg velger meg frekt Max Frei, helten i den russiske fantasyromanen jeg har vært med å oversette. Harry Potter på syre, Alice i eventyrland på marihuana.

6. ROSER ELLER TULIPANER: Tulipaner, tulipaner, tulipaner! Og noen ganger roser.

7. TANGA ELLER BESTEMORTRUSE: Hipster! Man må jo ikke alltid velge mellom pest og kolera.

8. STOCKHOLM ELLER KØBENHAVN: København.

9. DIRTY DANCING ELLER PRETTY WOMAN: Den var vanskelig, men jeg heller nok mot Dirty Dancing.

Takk, Ane! Jeg sender utfordringen og awarden videre til Maria Montazami.

1 kommentar: