torsdag 16. september 2010

Til orientering


Til orientering, originally uploaded by suzanotsjka.
Da jeg gikk ut av femte klasse fikk alle i kullet et ark med elleve setninger som alle begynte med DU og fortsatte med en selvtillitsboostende påstand: DU er enestående. DU kan noe som ingen andre kan. Det var rektors håp at vi ville henge arket på veggen og støtte oss flittig på det i det utfordrende livet etter barneskolen. De fleste av oss syntes allerede da at det var litt pompøst, og for min del aner jeg ikke hvor arket har blitt av. Men i dag, på min joggetur gjennom Slottsskogen fant jeg dette skiltet som jeg bare måtte ha. Av frykt for å bli tatt på fersk gjerning av orienteringssjefen løp jeg hele veien hjem med skriften mot magen, men nå er jeg inne og trygg og kan beundre mitt første stjålne skilt.

1 kommentar:

  1. Åh, superfint skilt! Skjønner godt at det måtte stjeles.

    SvarSlett